יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

עתיד הסלולר - תחזית שימושית לשנים הקרובות

מעט יותר מ-25 שנה עברו מאז שראשוני המכשירים הסלולריים נכנסו לחיינו, אי שם בסוף שנות השמונים. כל קשר, אגב, בין המזוודות המסורבלות והכבדות שהכרנו אז, לבין הסלולריים הסקסיים והדקיקים של היום, נראה מקרי בהחלט.

בשנים האחרונות, הטלפונים הסלולריים הולכים ומתכווצים עוד יותר, ואלו שאינם מתכווצים - מתהדרים בתכונות תקשורת, צילום וניגון מדיה שבעבר הלא רחוק אפיינו רק לפטופים ונגני מדיה ייעודיים שלא הרבה באמת יכלו להרשות לעצמם לקנות.

אז סטיב ג'ובס והמכונה השיווקית האדירה שלו כבר הראו לכולם מאיפה משתין הסלולרי בקאמבק האדיר שלהם עם ה-IPhone, ה-IPad וה-ITunes שלו (כדאי לראות לפחות את הדקות הראשונות של הסרטון הזה),
גוגל כבר הוכיחה (בעולם לפחות, עדיין לא בישראל) שאת מערכת ההפעלה הפתוחה שלה (Android) יהיה קשה מאוד לנצח,
נוקיה לא נשארה חייבת ופתחה חנות אפליקציות משלה (כדאי להציץ ולהתרשם),
ואם נדמה לפעמים שזירת המלחמה האמיתית היא לא באפגניסטן, אלא במעבדות המחקר של חברות הטכנולוגיה והתוכן הסלולרי - יש מקום לקוות שהחלקים הטובים במלחמה הזאת עוד לפנינו.


על מה המלחמה?  כסף, כרגיל!
כבר מזמן התרגלנו לזה שהמכשיר הסלולרי שלנו הוא גם נגן המדיה שלנו.
עם הזמן, אנחנו הולכים ומתרגלים לזה שהמכשיר הסלולרי הוא גם המצלמה שלנו, והיצרנים הולכים ומשפרים את ההיצע גם בתחום הזה.
נדמה שחבל בכלל להזכיר שכל המכשירים החדשים שנמכרים היום, מגיעים כבר עם GPS מובנה, ואפשרות אין סופית כמעט להוריד למכשיר אפליקציות שונות ומשונות.

היצרנים וחברות התוכן הסלולרי רואים כאן כסף, והרבה.
כלקוח, נדמה שלא כולם יודעים עדיין איך לעשות מזה את הכסף, אבל גם זה יגיע, והנה כמה דוגמאות, שככל הנראה יציפו את השוק בשנים הקרובות.


שרותים מבוססי מיקום
המכשיר שלכם כולל GPS מובנה?
אם עד עכשיו השתמשתם בו רק כדי להגיע לאיזה פגישה ברחוב מה-זה-המקום-הזה פינת אין-לי-מושג-איך-יוצאים-מכאן, החברות כבר מזמן גילו את הפוטנציאל בזה שהן יכולות לדעת איפה אנחנו נמצאים בכל רגע נתון. קוראים לזה שרותים מבוססי מיקום (LBS - Location Based Services).
עברתם ליד חנות בגדים שבמקרה יש בה סייל סוף עונה?  תקבלו SMS שיודיע לכם על זה.
אתם נמצאים במקרה ליד מקום בילוי או מסעדה?  תקבלו מיד קופון הנחה למימוש באותו רגע.

אגב, זה כבר הרבה יותר קרוב ממה שנדמה לנו.



ארנק סלולרי
ואם כבר הסלולרי הולך אתכם לכל מקום, למה שתצטרכו לסחוב איתכם דברים אחרים בכלל?
- למה לא לשלם בקופה בעזרת אפליקציית הארנק הסלולרי (Mobile Wallet) החדשה שהורדתם למכשיר? סלקום אמורה להשיק שירות כזה בסוף 2010, וסביר להניח שכל החברות ילכו בעקבותיה.
- רוצים לברר מה המחיר של פריט מסויים על המדף, או מי היצרן שלו, או כל פרט אחר?  למה שלא תצלמו את הברקוד של הפריט, ותקבלו מיד למסך את כל הפרטים שרציתם?
- אתם בסופרמרקט ורוצים להגיע במינימום זמן ומאמץ לכל מוצר ברשימת הקניות שלכם? למה שלא תזינו את רשימת הקניות למכשיר שלכם, והוא יוביל אתכם בדיוק למדף הנכון, לפי סדר הרשימה?


רשת חברתית ניידת
ואפשר גם ללכת הלאה - אם אנחנו כבר יודעים איפה אתם נמצאים בכל רגע, למה שלא נפגיש אתכם עם החברים שלכם שנמצאים, ממש במקרה, באזור שלכם?   ואולי - יגידו הציניקנים - נוכל גם להזהיר אותנו מפני פגישות לא רצויות עם אנשים שנתייג בתור "לא רוצה לפגוש אותו"?

ולמה שלא נמציא משחקי רשת-חברתית שיתנהלו במקביל בעולם הסלולרי הוירטואלי, ובעולם הממשי בו זמנית? 


כשהתפריט בכף ידכם- מי צריך מלצר?
נכנסתם למסעדה. אתם רוצים לראות בסלולרי את התפריט שלה, כולל המלצות של סועדים קודמים, ולבצע את ההזמנה מיד, מהמכשיר הסלולרי שלכם....למה לא, בעצם?


כשהמדריך בכף ידך - מי צריך ספרים?
יצאתם לטיול בעולם, ואתם מנסים למצוא את דרככם בתוך המוזיאון לאמנות ימי הביניים, או בנבכי התערוכה לאמנות מודרנית. למה שלא תקבלו את כל המפות והמדריכים לסלולרי שלכם, שיוליך אתכם יד ביד ויסביר לכם מה בדיוק אתם רואים, ואיפה נמצאת התצוגה המומלצת ביותר בתערוכה?  ולמה שלא תקבלו מיד המלצות וקופונים למסעדות שנמצאות ממש מחוץ למוזיאון (ותוכלו גם לשמור לכם מקום בלחיצת כפתור)?


השמיים הם הגבול.
אפשר לזרום עם זה הלאה והלאה. באמת שאין לזה גבול.

בשורה התחתונה, עולם הסלולר, על אין סוף האפליקציות שלו - שחלקן נראות לעיתים מיותרות וחלקן נראות הזויות - הוא הדבר החם הבא.
זה רק עניין של זמן עד שהחברות ימצאו את הדרך לגרום לנו, הצרכנים, לשלם על מוצרים ושירותים שיעשו את שגרת היום יום שלנו זריזה, מהירה, וקלה יותר.

חושבים שהפוסט יכול להועיל לאנשים נוספים?   שילחו להם לינק, או שתפו אותו בעזרת כפתורי השיתוף שלמטה.

אשמח לקבל תגובות והערות גם במייל - myzarkor@gmail.com .

יניב טילינגר     Yaniv Tillinger

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.