יום ראשון, 25 בינואר 2015

כמה כסף אפשר לעשות משאילתה שזמינה לכל אחד? / איתור חסכונות באתר המסלקה הפנסיונית

250 ש"ח - עמלה ולמה?

לפני כמה ימים סיפר לי חבר שקיבל טלפון מחברה שנותנת שירות נהדר - תמורת 250 ש"ח הם מציעים להפיק דו"ח מלא ומפורט על כל החסכונות הפנסיוניים (קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל) שיש לו בחברות השונות.

אחרי יומיים או שלושה, גם אני קיבלתי מהם טלפון.

לכאורה, זה נשמע אחלה שירות למי שלא סגור איפה יש לו חסכונות, וכמה כסף יש לו בכל גוף.

זה יכול לקרות (וזה באמת קורה), בגלל מעברים בין מקומות עבודה. כל מקום עבודה מפריש את הכסף לקרן / לקופה אחרת, ואחרי כמה כאלה אתה מפסיק לעקוב אחרי כל המכתבים והדוחות שמגיעים הביתה.

אז 250 ש"ח בשביל לקבל דו"ח מלא?  נשמע סביר.   אז זהו, שלא.

אז מי באמת יכול להפיק דו"ח של כל החסכונות שלנו?

באמצע 2013 עלה לאוויר אתר המסלקה הפנסיונית - שמאפשר לקבל מידע על כל החסכונות שיש לכל אחד מאיתנו בכל הגופים (חברות מנהלות וחברות ביטוח).

החידוש הכי גדול והכי משמעותי בגרסה האחרונה שממש עכשיו עלתה לאוויר (ינואר 2015) - הוא שממש כל אחד יכול להיכנס לאתר של המסלקה הפנסיונית, להירשם, ולבצע שאילתה שתיתן לו תוצאות מלאות על כל החסכונות שיש לו בכל הגופים. 

לא צריך להיות סוכן בשביל זה, וגם לא יועץ, ובעיקר - 
לא צריך לשלם 250 ש"ח בשביל זה. כל התענוג עולה 40 ש"ח, לא יותר, ויש לך ביד דו"ח מלא ומפורט.


אז הנה שוב הקישור לאתר המסלקה הפנסיונית, שם מחכה לכם כל המידע הפנסיוני האישי שלכם (ובעתיד עוד הרבה יותר מזה - יש למה לחכות).

בהצלחה, ו....לשתף זה כיף, אז שתפו!

אתר המסלקה הפנסיונית
אתר האינטרנט של המסלקה הפנסיונית - זמין וקל לכל אחד


נ.ב. - המנוע לאיתור חסכונות פנסיוניים - זה לא בדיוק כמו המסלקה הפנסיונית?

במאי 2013 כתבתי כאן על המנוע לאיתור חסכונות פנסיונים ("הפוסט שההורים שלכם חייבים לקרוא"), שהוא אחד הפוסטים הכי נצפים בבלוג עד היום.

אז מה ההבדל בין המנוע ההוא לאיתור חסכונות פנסיוניים, לבין מה שאפשר לקבל באתר המסלקה?

המנוע לאיתור חסכונות פנסיוניים נועד לאפשר לאנשים למצוא חשבונות רדומים שלהם, כאלה שכבר מזמן הם לא מפקידים אליהם כסף וכנראה שכחו כבר מקיומם.
לכן, הוא מציג אך ורק חשבונות לא פעילים, ומעבר לזה (וגם קצת מאילוצי אבטחת מידע) - הוא לא נותן למעשה מידע על מה וכמה בדיוק יש לך בכל גוף, אלא רק אומר שיש קרן בגוף X או קופה בגוף Y. את שאר הבירור המלא צריך לעשות לבד מול הגופים עצמם.

המסלקה הפנסיונית, לעומת זאת, נועדה מלכתחילה לתת מידע מלא, מפורט ועדכני על כל היתרות שיש בכל הגופים.
לכן - וגם בגלל שהיא מחייבת הרשמה מראש לאתר שמוודאת את הזהות של המשתמש - אפשר לקבל דרכה מידע מדויק ומפורט על כל סוגי החשבונות והחסכונות - גם פעילים וגם לא פעילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.